Tiedä, ymmärrä - menesty!

Kysely- ja haastattelututkimusten hinnat saat heti sähköpostiisi alla olevalla tarjouslaskurilla.

Tiedustelupalveluista sekä laajemmista tutkimusprojekteista laskemme erikseen tarjouksen.

Katso siis tutkimuksen hinta laskurista tai sovi etätapaaminen asiantuntijamme kanssa.

Laske tutkimuksesi hinta tarjouslaskurilla!

Jos tiedät haluamasi tutkimuksen tyypin sekä suurin piirtein vastaajien määrän, pystyt laskemaan hinnan tarjouslaskurilla.

Alla oleva laskuri kertoo, paljonko investointi tutkittuun tietoon maksaa. Saat edullisen tarjoushinnan suoraan sähköpostiisi. 

Tutkimustyypit

Tutkimustapoja on kahdenlaisia:

1. kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus
2. kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. 

Laadullinen
Deep Insight
-tutkimus

Laadullinen Deep Insight -tutkimus soveltuu seuraaviin tiedontarpeisiin:

  • kun tiedonintressi on ns. eksploratiivinen eli emme vielä kovin tarkkaan tunne asiakkaiden tarpeita tai odotuksia esimerkiksi halutuille tuotteen ominaisuuksille 
  • kun meillä ei ole systematisoitua perustietoa asiakkaan kokemuksista
  • kun haluamme löytää eri asiakassegmentit
  • kun haluamme löytää ns. heikkoja signaaleja muutoksista
  • kun haluamme saada tietoa potentiaalisten asiakkaiden odotuksista ja mielikuvista
  • kun haluamme tunnistaa asiakkaan kosketuspisteet yritykseemme
  • kun haluamme löytää tehokkaimmat markkinointiratkaisut
  • kun haluamme luoda varmasti toimiva kysymyspatteristo mittaamiseen tulevaisuudessa
  • kun haluamme tietoa erityisesti tuotekehityksen tarpeisiin

 

Laadullinen tutkimus toteutetaan yleisimmin puhelinhaastatteluina, max. tunnin mittainen haastattelu, 3-5 haastattelua asiakasryhmää (segmenttiä) kohti riittää.

Määrällinen
Large Overview
–tutkimus

Määrällinen Large Overview –tutkimus soveltuu silloin kun:

  • tunnemme tutkimuskohteen kohtalaisen hyvin mutta haluamme seurata numeerisilla mittareilla maineen, brändin, asiakastyytyväisyyden tai asiakaskokemuksen kehitystä
  • meillä on vähintään sadan asiakkaan sähköpostiosoitteet tai puhelinnumerot
  • kun meille on tärkeää, että tutkimus voidaan toistaa samansisältöisenä aika-ajoin
  • haluamme tietää, millainen on yrityksemme maine (tähän käytämme tieteellispohjaista mainetutkimus-metodia, sisältää benchmarking –vertailun tyypillisiin mainetuloksiin)
  • haluamme tietää brändiimme liitettävät mielikuvat ja niiden voimakkuuden
  • haluamme mahdollisesti itse jatkossa toistaa tutkimuksen, mutta on tärkeää että mittarin suunnittelee tutkimustyön ammattilainen


Määrällinen tutkimus toteutetaan yleisimmin sähköpostikutsun ja verkkolomakkeen yhdistelmänä. Tutkimukseen kutsuttavien määrä on rajoittamaton eli kyseessä on kokonaistutkimus eli periaatteessa kaikki asiakkaat voidaan kutsua tutkimukseen.

Myös Focus Group –paneelitutkimukset halutuista kohderyhmistä sekä suuren yleisön internetpaneelitutkimukset sekä konsultoinnit onnistuvat. Pyydä näistä erikseen tarjous: taisto.lehikoinen@mediatum.fi

Voit myös sopia alla olevalla painikkkeella 15-30 minuutin etädemon suoraan asiantuntijamme kalenteriin! Esittelemme mielellämme juuri Sinun tarpeeseesi sopivan tutkimusratkaisun menetelmiä ja caseja.

Mitä siis maksaa?
Laske edullinen hintamme alla olevalla lomakkeella ja ala johtaa tiedolla tuottavasti!

¹ Deep Insight -laadullinen tutkimus

Valitse haastateltavien määrä (3-4 haastateltavaa asiakassegmenttiä kohti riittää hyvin). Tutkimuskysymykset suunnitellaan yhdessä Mediatumin tohtoritasoisen asiantuntijan kanssa, tutkimushaastattelun kesto max. yksi tunti.

² Large Overview –määrällinen tutkimus

Sisältää 40 kysymystä, lisäkysymykset erillisen sopimuksen mukaisesti. Tutkimuskysymykset suunnitellaan yhdessä Mediatumin tohtoritasoisen asiantuntijan kanssa. Tuloksista esitetään aina virhemarginaali eli millä tarkkuudella tulos pätee koko asiakasjoukossa.

³Puhelinhaastattelut VIP-asiakasryhmistä tai kuluttaja-asiakkaista.

Määrällinen tutkimus voidaan toteuttaa myös puhelinhaastatteluina haasteellisesti tavoitettaviin VIP-asiakasryhmiin (sähköpostitse kutsuttavien lisäksi). Puhelinhaastattelu onnistuu myös kuluttaja-asiakkaista demografisesti kohdistettuna.

Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön.