Lupauksena hyvä maine

Mediatum Oy on asiakas- ja sidosryhmätutkimuksiin erikoistunut tutkimus- ja konsulttiyritys. Asiantuntijallamme on yli 30 vuoden tohtoritasoinen kokemus tutkimustoiminnasta ja käytännön yritysprosesseista erityisesti viestinnän näkökulmasta.

Säästä nyt edullisella asiakastutkimuksella,
laske hinta alta!

Asiakaskokemuksen tutkimus maksaa itsensä hyvin nopeasti takaisin kaksoisvaikutuksen avulla:
nykyiset asiakkaasi ostavat enemmän ja saat uusia asiakkaita!

Kun asiakaskokemuksen vahvistamisen pohjalla on tutkittua tietoa, puhutaan tiedolla johtamisesta.

Tiedolla johtaminen tarkoittaa sitä, että

  • asiakaskokemus voidaan purkaa mitattaviin osiinsa
  • toimenpiteiden vaikuttavuudesta saadaan tarkat mitattavat tulokset
  • yritysten sisäiset spekulaatiot loppuvat, koska syntyy yhteinen saadaan yhtenäinen ja hallittu strateginen kehityslinja koko yrityksen kehittämiseen

Hyvä uutinen on se, että ensimmäistä kertaa tiedolla johtaminen on nyt kaikkien ulottuvilla, yllättävän edullisesti. Mediatum Oy:n tohtoritasoiset tutkimuspalvelut kertovat luotettavasti asiakkaidenne mielikuvat ja odotukset – edullisesti. Sinun ei myöskään tarvitse sitoutua loputtomiin konsulttikertoihin – one time –tutkimusraportti kertoo kaiken olennaisen.

Alla oleva laskuri kertoo, paljonko yrityksesi asiakaskokemuksen kehittämisinvestointi maksaa. Saat edullisen tarjoushinnan suoraan sähköpostiisi. Laske tutkimuksen hinta ja ala johtaa tiedolla!

Tarvitsemme sinulta ensin muutaman taustatiedon.

Tutkimustapoja on kahdenlaisia: 1. kvalitatiivinen eli laadullinen sekä 2. kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. 

Tutkimukset

Tarvitsemme sinulta ensin muutaman taustatiedon.

Tutkimustapoja on kahdenlaisia:

1. kvalitatiivinen eli laadullinen
2. kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. 

Laadullinen
Deep Insight
-tutkimus

Laadullinen Deep Insight -tutkimus soveltuu seuraaviin tiedontarpeisiin:

  • kun tiedonintressi on ns. eksploratiivinen eli emme vielä kovin tarkkaan tunne asiakkaiden tarpeita tai odotuksia esimerkiksi halutuille tuotteen ominaisuuksille 
  • kun meillä ei ole systematisoitua perustietoa asiakkaan kokemuksista
  • kun haluamme löytää eri asiakassegmentit
  • kun haluamme löytää ns. heikkoja signaaleja muutoksista
  • kun haluamme saada tietoa potentiaalisten asiakkaiden odotuksista ja mielikuvista
  • kun haluamme tunnistaa asiakkaan kosketuspisteet yritykseemme
  • kun haluamme löytää tehokkaimmat markkinointiratkaisut
  • kun haluamme luoda varmasti toimiva kysymyspatteristo mittaamiseen tulevaisuudessa
  • kun haluamme tietoa erityisesti tuotekehityksen tarpeisiin

 

Laadullinen tutkimus toteutetaan yleisimmin puhelinhaastatteluina, max. tunnin mittainen haastattelu, 3-5 haastattelua asiakasryhmää (segmenttiä) kohti riittää.

Määrällinen
Large Overview
–tutkimus

Määrällinen Large Overview –tutkimus soveltuu silloin kun:

  • tunnemme tutkimuskohteen kohtalaisen hyvin mutta haluamme seurata numeerisilla mittareilla maineen, brändin, asiakastyytyväisyyden tai asiakaskokemuksen kehitystä
  • meillä on vähintään sadan asiakkaan sähköpostiosoitteet tai puhelinnumerot
  • kun meille on tärkeää, että tutkimus voidaan toistaa samansisältöisenä aika-ajoin
  • haluamme tietää, millainen on yrityksemme maine (tähän käytämme tieteellispohjaista mainetutkimus-metodia, sisältää benchmarking –vertailun tyypillisiin mainetuloksiin)
  • haluamme tietää brändiimme liitettävät mielikuvat ja niiden voimakkuuden
  • tulokset voidaan integroida QlikView-ympäristöön tai QlikSense-pilveen
  • haluamme mahdollisesti itse jatkossa toistaa tutkimuksen, mutta on tärkeää että mittarin suunnittelee tutkimustyön ammattilainen


Määrällinen tutkimus toteutetaan yleisimmin sähköpostikutsun ja verkkolomakkeen yhdistelmänä. Tieto voidaan hankkia myös puhelinhaastatteluina erityisesti VIP-asiakasryhmistä (näitä ovat kaikki, joiden käyntikortissa lukee ”johtaja”). Tutkimukseen kutsuttavien määrä on rajoittamaton eli kyseessä on kokonaistutkimus eli periaatteessa kaikki asiakkaat voidaan kutsua tutkimukseen.

Myös Focus Group –paneelitutkimukset halutuista kohderyhmistä sekä suuren yleisön internetpaneelitutkimukset sekä konsultoinnit onnistuvat. Pyydä näistä erikseen tarjous: taisto.lehikoinen@mediatum.fi

Voit myös sopia alla olevalla painikkkeella 15-30 minuutin etädemon suoraan asiantuntijamme kalenteriin! Esittelemme mielellämme juuri Sinun tarpeeseesi sopivan tutkimusratkaisun menetelmiä ja caseja.

Mitä siis maksaa?
Laske edullinen hintamme alla olevalla lomakkeella ja ala johtaa tiedolla tuottavasti!

¹ Deep Insight -laadullinen tutkimus

Valitse haastateltavien määrä (3-4 haastateltavaa asiakassegmenttiä kohti riittää hyvin). Tutkimuskysymykset suunnitellaan yhdessä Mediatumin tohtoritasoisen asiantuntijan kanssa, tutkimushaastattelun kesto max. yksi tunti.

² Large Overview –määrällinen tutkimus

Sisältää 40 kysymystä, lisäkysymykset erillisen sopimuksen mukaisesti. Tutkimuskysymykset suunnitellaan yhdessä Mediatumin tohtoritasoisen asiantuntijan kanssa. Tuloksista esitetään aina virhemarginaali eli millä tarkkuudella tulos pätee koko asiakasjoukossa.

³Puhelinhaastattelut VIP-asiakasryhmistä tai kuluttaja-asiakkaista.

Määrällinen tutkimus voidaan toteuttaa myös puhelinhaastatteluina haasteellisesti tavoitettaviin VIP-asiakasryhmiin (sähköpostitse kutsuttavien lisäksi). Puhelinhaastattelu onnistuu myös kuluttaja-asiakkaista demografisesti kohdistettuna.

Jatkamalla tämän sivun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön.